Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Amanda Gustafsson - 27 januari 2013 08:51

Hejsan !
Nu är jag hemma igen !
Jag har inte kunnat blogga eftersom att jag har varit i Trysil, och det va inte gratis internet där ! Eller på vissa ställen va det, som i t.ex restaurangerna och varmestugerna ! Men jag va inte där så ofta ! Sen så va det för kallt för mobilen så den dog !
Det har varit fint väder hela veckan, solen har varit framme och det har varit ungefär -20 grader i dalen och på toppen var det ungefär -5 grader . När vi körde till Trysil så va det fint väder men igår när vi körde hem så snöade det , så det tog lite längre tid ! Sen skulle vi även inom Ystad för att hämta hundarna hos mormor, Paulina , Tommy och Alle . Sen när vi kom hem så packade vi ut alla väskor , sen skulle vi ner till farmor och farfar för att hämta mat den hade köpt till oss för att vi skulle slippa att köra inom en affär när vi va på väg hem ! Så jag ringde farmor innan vi åkte ner till dem om jag fick sova hos dem inatt , och det fick jag ! Så just nu ligger jag på soffan hemma hos farmor och farfar . Det har varit en bra vecka i Trysil förutom att nästan alla i vår stuga va sjuka en dag ! Men Oliver och Moa dem va friska hela tiden :) Sen på natten till Tisdag så va det min tur ! Jag började kräka, första rundan så kräkte jag rakt ut på golvet så mamma fick ta upp det ! Sen dem andra gångerna så fick jag kräkas i påsar ! Sen så på Tisdagen så låg jag inne hela dagen för att jag mådde illa och hade ont i huvudet ! Men sen på kvällen så mådde jag bättre ! Sen vet jag inte vilken dag feta hände men, jag och Wilmer skulle åka ner till mamma och Moa i dem gröna backarn, jag vet inte varför men .. Iallafall så åkte vi först ner och sen åkte vi upp med knappliften, så ringde mamma och ja att dem väntade där nere ! Så skulle jag och Wilmer åka ner till mamma och Moa . Men så när jag hade åkt ner lite i backen så kom det en jävla gubbe och åkte på mig , så mina skidor vände sig om med mig på och så började jag åka baklänges typ en halv meter sen trillade jag och landade med huvudet först, så jag ringde mamma, hon hörde knappt vad som hade hänt för att jag grät ! Så hon frågade en som hade en snöscooter om han kunde hämta mig! Så han kom och jag berättade och han körde mig hem till stugan och där utanför stod Karin, Mats , Maria och säkert någon till ! Men dem visste ju inte att jag hade slagit mig , sen så skulle Karin ringa mamma och berätta att hag va hemma i stugan och då sa mamma " jag kan inte prata just nu för att Amanda har slagit sig !" Hahahahhaha endån rätt kul .. Men sen så sa han som körde mig att jag inte fick somna eller någonting för att jag kanske hade fått en liten hjärnskakning för jag mådde illa och allt sånt skit ! Men sen dagen efter så åkte jag skidor igen ! Sen så npgra kvällar så bastade jag, Axel, Oliver och Moa sen så gick vi ut i snön och skulle rulla oss, och Axel och Oliver gjorde det men inte hag och Moa. Så jag puttade Moa så hon trillade ! Men jag bara doppade fötterna ! Både jag och Oliver började blöda för att snön va så hård där vi skulle rulla oss ! Vi har haft det riktigt kul i Trysil och jag hoppas vi åker dit nästa år igen !
Hoppas ni fattar något av vad jag har skrivit !
Här är en bild när vi va långt uppe och skulle åka ner !
Puss och kram !<3

Presentation


Hej, Amanda här!
Denna bloggen hadlar om allt möjligt.
Ni får jätte gärna följa denna bloggen, men tvingar absolut inte er!
Kram:*

Fråga mig

18 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag ska göra för att bloggen ska bli roligare att läsa? :)
 Fler foton?
 Fler videos?
 Fler inlägg?
 Omröstningar?
 Tävlingar?
 Fler frågestunder?
 Om det är något annat ni vill att jag ska göra så får ni antingen ställa en fråga eller kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards