Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Amanda Gustafsson - 18 februari 2013 15:25

Haj .

Imorse vid ungefär 10 tiden så skulle jag och Lina dra upp till stallet.

Så först när vi kom dit så skulle vi in i sadelkammaren för att jag skulle smörja Linas sadel, och Lina skulle städa på hennes hylla.

Men Lina satte fram sadlen, gav mig sakerna och sa vad jag skulle smörja .

Så jag tänkte inte mer på det, utan jag tog flaskan och handduken och började smörja, och efter 15-20 minuter så va jag klar. Jag tyckte det va något fel med flaskan men jag tänkte

"jaja, Lina har väll gett mig rätt saker?"

Men sen så när Lina hade städat klart på hyllan så tänkte hon "varför står lädersprayet här?"

Så hon gick fram till mig och satt ner vid sadlen och så skrattde hon och sa " hahaha Amanda, du har smörjt sadlen med pälsglans ! Du får göra om det!"

Så jag fick göra om det, men sadlen blev endån lite hal .. ;)

För er som inte vet vad pälsglans är så är det sånt man kan spruta på hästen/ponnyn så det blir lättare att borsta ut mannen/svansen, eller om man vill att pälsen ska vara lite finare.

Men sen så skulle vi göra vid Hootch lite och sen skulle vi ut i paddocken så skulle Lina rida . Och det gick bra även om sadlen va lite hal .

 

Men nu så sitter/ligger jag i Linas säng, och Lina ska spela Just Dance 4 på WII.

Och sen innan så ställde sig Lina framför speglen och så hade hon bara på sig ett linnè och ett par leggings. Och så sa hon "jag känner mig som en gymmare." sen efter typ 3sekunder så

sa hon "jag är tjock" . Hahah ni kanske inte fattar , men iallafall så sa hon ju först att hon kännde sig som en gymmare och sen sa hon att hon va tjock. Men gymmare brukar ju inte vara tjocka ! :)

 

Men jag skriver senare !

Ciao ! :*

 

Presentation


Hej, Amanda här!
Denna bloggen hadlar om allt möjligt.
Ni får jätte gärna följa denna bloggen, men tvingar absolut inte er!
Kram:*

Fråga mig

18 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag ska göra för att bloggen ska bli roligare att läsa? :)
 Fler foton?
 Fler videos?
 Fler inlägg?
 Omröstningar?
 Tävlingar?
 Fler frågestunder?
 Om det är något annat ni vill att jag ska göra så får ni antingen ställa en fråga eller kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards