Alla inlägg den 17 april 2013

Av Amanda Gustafsson - 17 april 2013 21:59

Hejsan igen :)

De va länge sen vi sågs, och jag kommer inte skriva varför eftersom att ni kommer att tycka de är en dålig förklaring, osv.

Men idag så har jag varit i skolan, som vanligt. Men idag har de inte varit någon vanlig dag, för att idag red jag Petter, efter att ha inte ridit honom på över typ 3månader.

Det kändes riktigt bra faktiskt! :)

Jag skrittade honom, travade, galopperade och gjorde skänkelvikningar.

Så får väll se när det blir nästa gång, jag rider honom igen :)


Igår så efter skolan, så hängde lilla Hannah med mig hem, för att vi skulle dra till stallet sen :)

Så vi stack hem, käkade.

Sen stack vi till stallet, för att ta ett litet ridpass.

Men först skulle jag hjälpa mamma att borsta och lasta Petter, så hon kunde hämta Moa och sedan köra till ridhuset för att hoppa lite.

Men jag och Hannag bytade om i stallet, för att vi inte han det när vi kom hem från skolan.

Stack ut och hämtade hästarna, Hannah hämtade Diem, och jag hämtade Baldi.

Baldi är Erik (som äger stallet) islandshäst, om ni undrar :)

Vi gjorde vi dem, och sen stack vi ner i paddocken för att rida lite, Hannah hoppade och jag ser lite vanligt.

Det kändes sjukt konstigt att rida islandhäst, som dock inte är så jätte gammal.

Men Baldis kondition är inte den bästa, såtog lite lungt.

Men såklart ville Hannah också testa honom eftersom att hon aldrig ridit islandhäst.

Så jag fick hoppa upp lite på Diem, åherregud vilken skillnad.


Imorgon blir det skola. Bla bla bla, skolan. Jag vet, tjatar mycket om skolan, men skit samma.

När skolan slutar, så ska jag och Hannah nog dra hem till mig och så ska vi byta om, sen blir det en tur.

Vill ni veta vad för tur ? Hah, då får ni vänta tills imorgon, då berättar jag för er! :*

Imorgon klockan 17:30 är det "stallmöte2 inte riktigt, men vi ska bestämma vad vi ska göra i stallet, när Camilla och Erik åker på semester :)

Efter stallmötet ska vi ner i paddocken och typ tömköra Petter lite, de kommer nog gå bra :)


Men nu ska jag ta en lite skön sömn, tänkte jag.

Kram :*


Presentation


Hej, Amanda här!
Denna bloggen hadlar om allt möjligt.
Ni får jätte gärna följa denna bloggen, men tvingar absolut inte er!
Kram:*

Fråga mig

18 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni jag ska göra för att bloggen ska bli roligare att läsa? :)
 Fler foton?
 Fler videos?
 Fler inlägg?
 Omröstningar?
 Tävlingar?
 Fler frågestunder?
 Om det är något annat ni vill att jag ska göra så får ni antingen ställa en fråga eller kommentera!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards